دره مجسمه ها در جزیره هرمز
نوشته شده توسط : هرمز تور

 

 

 

 

هر گردشگری که جزیره رو به عنوان مقصد گردشگری خودش انتخاب میکنه ساحل گردی و گشت و گذار در ساحل براش از مهمترین تفریحات جزیره هست. میشه گفت دره مجسمه ها یا دره تندیس ها مهمترین جاذبه گردشگری جزیره هرمز هست که ابهت و عظمت اون همه آدم ها رو به سمت خودش جذب میکنه.

 

 

 

 

تمام مسیر دره با شن های بلورین پر شده و تو راه دست فروش هایی رو میبینی که با لباس ها و یادگاری های رنگی رنگی خودشون زیبایی این منطقه رو 100 برابر کردن. هر چقدر نزدیک تر میشی سنگ هایی در اشکال مختلف داره که هر کدوم از این سنگ های شگفت انگیز با قدرت تخیل بینندگان به حیوانی تشبیه میشه : یکی سر گرگ ، یکی سر گوسفند ، مرغ و خروس ، عقاب و تا دلتون بخواد اژدها در حالت های مختلف.

 

 

دره مجسمه ها در جزیره هرمز

 

 

از شکل این سنگ ها میشه فهمید که در طول هزاران سال که کم کم جزیره هرمز از زمین بیرون اومده، روند فرسایش روی اون نقش و نگار زده. عمر این جزیره ی رنگارنگ حدود 600 میلیون سال قبل هست و عمر بیرون آمدن از آب به حدود 50 هزار سال پیش می رسد

 

 

پر طرفدار ترین و پر بازدیدترین ساحل جزیره هرمز دره مجسمه ها هست. این ساحل صخره ای در ارتفاع 40 متری از ساحل قرار گرفته. دور تا دور اون خیلی عجیبه و انگار یک باغ وحش سنگی هست . در بالا قله های دره مجسمه ها سر حیوون های مختلف بصورت طبیعی و خدادادی تراشیده شده. واقعا این همه تندیس و مجسمه باید کار طراح و خلاق بزرگی باشه. طلوع و غروب خورشید در دره مجسمه ها بی نظیر هست و به همین دلیل طلوع و غروب خورشید در دره مجسمه ها مملو از جمعیته.

 

 

دره مجسمه ها در جزیره هرمز

 

 

پایان دره مجسمه ها به پرتگاهی میرسه که در فصل زمستان و در فصل بارندگی آبشار بلندی رو درست میکنه و مستقیما به دریا می ریزه. فرسایش صخره های این دره رو به شکل تندیس های عجیب و زیبایی در آورده، گویی که همه چیز از پیش ساخته شده و بعد در اینجا نصب شده است.

 

 

 

دسترسی به دره مجسمه ها:

 

 

دره مجسمه ها در قسمت جنوبی جزیره صدفی شکل هرمز ، در فاصله 16 کیلومتری از سوئیت لوکس هتل ساحل سرخ هرمز قرار گرفته. از اونجایی که این جزیره رنگارنگ کوچک و فانتزی هست دور تا دور بلوار ساحلی اون رو با موتورهای سه چرخ یا همون توک توک در حدود 1 ساعت میشه طی کرد. برای رسیدن به دره مجسمه ها، از قسمت پارکینگ که پیاده میشین، با چند صد متر پیاده روی به سمت ساحل ، در راهی که ماسه های سفید و نقره ای در اون جلب توجه می کنن سنگ هاییی در نوک کوه های دو طرف به اشکال مختلف می بینین. در هر دو طرف دست فروش هایی هستن که بساط کردن و انواع چیزهای رنگی رو میفروشن. پس اط طی کردن این مسیر به همون صخره های ساحلی میرسین که با طی کردن این صخره ها در بالا دره ای رو به دریا و در ارتفاع 50 متری از سطح آب وجود داره که منطره ی فوق العاده ای برای عکاسی و لذت بردن هست. بخصوص در طلوع و غروب خورشید.

اقامتگاه 6 تخته در جزیره هرمز

 

 

دره مجسمه ها در جزیره هرمز





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: